Дойде времето и на тази тема.Може би съм споделял че в моята 166-ца има монтирана печка webasto.При закупуването не бях забелязал тази хубава подробност,това стана на по късен етап.След като разбрах за наличието на такава,реших да я пробвам.Контролния панел в колата не реагираше.Оказа се че има липсващ предпазител.Възстанових го с един 25А и печката си заработи.И директния старт и отложените стартове са си ок.Проблема обаче е че в движение нещо не ра работи както трябва.Пимерно паля колата и пускам печката при това положение би трябвало тя да топли и двигателя и купето,аз обаче оставам с впечатление че това не се получава.Въпроса ми е към всички с печки в колите,при какви настройки на климатроника работят техните печки и как и кога ги пускат.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за печката на автомобила
Collapse
X
-
Да, печката има циркулационна помпа и затопля антифриза а от там и двигателя.Освен това подгрява и купето.Примерно, сутрин, ако е настроена се включва в зададеното време и след около 20-30мин се качваш в автомобил със затоплен двигател(60-70С) и затоплен салон.
Comment
-
Колега и аз имам монтирана печка в колата.....Моята маи и тя нещо не иска да тръгва....Къде се намира този предпазител които си сменил...?
По таблото някъде имаш ли бутони за управление на печката....?Как я включваш?
Печките по принцип биват два вида...
Автономни ....такива които загряват освен двигателя и самото купе.
И полу-автономни....такива като нашите които загряват само антифриза на двигателя ни....
Нашите печки не мога да работят мисля на незапален двигател...
Пинко си беше преправил неговата печка от на автономна но си е сложна задача...5 Ланчии зад гърба си!
И една Alfa 166 със смесени чуства засега!
Comment
-
Първоначално публикувано от didod Покажи съобщениеЗнам как работи, но питах дали на място топли както трябва.
Студ на кутийки - минус седем, ужасТ, външната беше минус 9.
Докато се избръсна, взема един душ и си изпия кафето, минават около 40 минути - и проверявам отново
В купето е плюс 14 градуса, напълно нормална температура
А колата външно изглежда така
Снега е стопен, стъклата са сухи, палиш топлия (около 70 градуса) двигател и тръгваш. Виж в какво състояние е фиатчето и виж Алфата - няма какво да говорим повече.
П.П. Естествено, ако си мнооооооо зиморничав, може да я оставиш да поработи и повече, около 1 час, че и повече, и тогава в купето си става баня
Last edited by pinko; d.m.y г., 22:33.
Comment
-
Явно не съм се изразил правилно. Понеже колегата има съмнения за работата й в движение, затова попитах на място дали топли както трябва. Дали затопля двигателя, дали си пуска вентилатора в купето, за да затопли и там и т.н.Идеята е да изясним проблема.
И между другото е добре печките да се пускат веднъж месечно да поработят за по 20 минути, дори и лятото.Last edited by didod; d.m.y г., 11:05.
Comment
-
Благодаря на съпричастните до тук.Разбирам че трябва да обясня малко по подробно.И така,печката има команден панел,от него тя може да се активира моментално със пусков бутон или с програмиран старт от таймер.Пример: настройвам таймера да включва печката всяка сутрин в 7:00ч. и всяка божа сутрин в толкова часа тя се включва.Работи по следния начин:първо се задейства някаква турбинка ама със звук точно като на самолетна турбина(който е летял знае какъв звукът когато се развърта турбината)естествено, не толкова силен , бих казал че е доста приятно да го слушаш.По същото време се активира и вентилатора в купето. После се чува как пали самата печка- нещо като щракане.Почти веднага се усеща приток на топъл въздух в купето, а след 30-на минути, както казва Pinko всичко е на 6.Двигателя е загрян на 60-70 градуса а в купето е около 22.Това съм го пробвал при външна температура +7,ако е по студено вече и затоплянето и достигането на тези температури може би ще е по бавно.Та на място, без да работи двигателя всичко си е ОК за момента.В движение обаче нещата са по други.Включвам печката от бутона, таблото индикира че устройството работи нормално но де факто печката не загрява.При изключване на двигателя веднага започва да топли.Въпроса е че не знам климатроника как трябва да бъде настроен за да не се получава конфликт между двете устройства.И сега карам по интуиция.По принцип нагласям бутона за регулиране на температурата на максимум.Може би има някакви тънкости но не ги знам.Нямам никакв упътване за експлоатация.
По късно ще кача снимки, а предпазителя на печката се намира там където е достъпа за филтъра на купето,в същност там има шина с предпазители и релета и въпросния "бушон".По принцип трябваше да проследя кабела на контролния панел до къде отива и така намерих въпросния предпазител или по точно липсата му.Започнах с проби тъй като не знаех колко ампера е.Първо сложих 10А и т.н. докато стигнах до 25 А.Last edited by balev64; d.m.y г., 10:58.
Comment
-
Не загрява в купето или изобщо, като работи двигателя? Според мен климатроника няма връзка с работата на печката в случая.
А твоята печка Вебасто или Ебершпехер е?
Comment
-
Първоначално публикувано от balev64 Покажи съобщениеТа на място, без да работи двигателя всичко си е ОК за момента.В движение обаче нещата са по други.Включвам печката от бутона, таблото индикира че устройството работи нормално но де факто печката не загрява.При изключване на двигателя веднага започва да топли.Въпроса е че не знам климатроника как трябва да бъде настроен за да не се получава конфликт между двете устройства.
Ако панела ти е такъв,
печката принудително може да се запали с бутона долу вляво, но само ако антифриза е под 72 градуса.Last edited by pinko; d.m.y г., 11:40.
Comment
-
Благодаря много колега Pinko,научих това което ми трябваше.Ще пробвам пак сутрин като запаля колата,веднага да пусна и печката да видим дали ще се получи.Предишния път ми се стори че колата си загря нормално и като че ли ефект от печката не видях.Но все пак загряването до 50-60 градуса стана за 3-4 минути.Явно ще се прави опит по един и същ маршрут и при сходни външни темепратури с печка и без печка за колко ще загрее двигателя.Но информацията е ценна за мен, тъй като до сега действах на сляпо и по интуиция.Още един път мерси.Last edited by balev64; d.m.y г., 16:38.
Comment
-
И така колеги да възвърнем малко старата тема на нов глас.Понеже вече два пъти, печката не действа сутрин при отложен старт(работи но не загрява),искам да попитам от евнтуално имащите такова нещо в колата дали някой не е имал подобен проблем.По подробно става на въпрос за следното: снощи оставям таймера включен (6:50h),сутринта (7:20h) отивам при колата чува се че печката работи но купето е на лед,духалките си работят но от тях идва студен въздух,т.е. печката не е запалила,външна темепература -3 гр.Тръгвам с колата,минавам 3км и стрелката почти не помръдва,спирам пред офиса изключвам двигателя и натискам бутона за бърз старт на печката,буквално за 2 минути стрелката на температурата се вдига на 70 гр. и в купето е баня.Ха върви разбери сега какво става...
Comment
-
Трябва да разбереш дали проблема е в отложения старт или в старта по принцип. Възможно е да не е подкачила гориво и затова да не пали (м/у другото откъде е захранена с гориво?). Но пък всички печки, които знам, правят поне 2 опита да запалят и ако не успеят, изписват грешка.
Comment
-
Ами ето и тази сутрин намирам че печката работи а не топли,т.е. включила си е коректно, когато му е било времето но не е успяла да запали.На табълцето и не е изписана никаква грешка.Климатроника го оставих снощи в положение "High".Не знам дали да не се насоча, към проблем с подгряване или както казва колегата, с малко гориво или липса на такова,но пък вчера, като я пробвах при затоплен двигател 40-50 гр. загря за отрицателно време.Може би проблема и е в паленето на студено.
---------- Post added at 07:46 ---------- Previous post was at 07:44 ----------
Първоначално публикувано от didod Покажи съобщениеТрябва да разбереш дали проблема е в отложения старт или в старта по принцип. Възможно е да не е подкачила гориво и затова да не пали (м/у другото откъде е захранена с гориво?). Но пък всички печки, които знам, правят поне 2 опита да запалят и ако не успеят, изписват грешка.
Нямам и представа от къде е захранена, тъй като до сега печката си е работила без проблеми и не съм се занимавал с нея.
Comment
-
Отдели утре 10 минути и я запали ръчно сутринта, за да видиш какво става. Ослушай се за помпичката за гориво - прави "цък-цък" сравнително често (200 херца примерно), като запали печката.
Сега видях в епер - някъде долу до резервоара има тройник, от който печката взима нафта.
Comment
Comment